14 Mayıs 2015 Perşembe

Brezilya Kahvesinin Göstergebilimsel Çözümlemesi

Aşağıdaki Brezilya Kahvesi için yapılmış bir basın reklamının analizini gerçekleştirdim..
Brezilya, dünyada en fazla kahve üretimi yapan ülke durumunda. Brezilya bir yılda 17.000.000 Ton’dan fazla kahve üretimi yapmaktadır.

Arabica kahvesi dünya kahve üretiminin %70'ini oluşturur. Ancak hastalıklara ve iklim koşullarına çok dirençli olmadığından yetiştirilmesi daha zordur ve daha pahalıdır. En çok bilinen çeşitleri brezilya’da yer almaktadır.

Türkiye’de kahve  ticareti  İlk kez 1727 yılında Brezilya’dan  ithal edilmeye başlanmıştır.

Brezilya’da kahve üretiminin yol açtığı önemli bir değişiklik de, kahvenin lüks bir içecek olmaktan çıkıp, herkesin kullanabileceği bir içecek haline gelmesidir.

Özel mesajlar iletmek için, biçim ve renkten yararlanılmıştır.
Off ve ON yazısı ile anlamlandırmada işaretlere iyi bir örnektir.
Psikolojik olarak renkler duygularımızı ifadelendirmede önemli rol oynar.
Genel olarak sarı rengi uyarının ve dikkatin  sembolüdür.
Sarı söz konusu olduğunda seçilen ton oldukça önemlidir.
Sarı,rengin pek çok farklı tonu vardır. Saf sarı bütün diğer tonlar arasındaki en neşeli ve güneşli olanıdır.
Sarı, az miktarlarda kullanıldığında parlaklık ve sıcaklık hissi verir.
Sarı, pek çok dinde ilahi varlığı simgeleyen bir renktir.

Brezilya Kahvesi Basın Reklamında Sarı renk gözleri aşırı derecede uyarır. Aynı zamanda sarı renk metabolizmayı hızlandırır.Bu da Kahve içme isteği uyandırabilir.
Sarı arkaplan kullanmışlar ve sarı arkaplan beyni uyararak konsantrasyonu arttırabilir fakat gözler için zarar vericidir.
Bütün renkler arasında en gözle görülen ve dikkat çeken renk sarı olduğu içinde sarı tercih edilmiş olabilir..
Ayrıca Brezilyada sarı renk çok fazla kullanılan bir renktir.Zaten renkler kültürden kültürede farklılık gösterebilir.
Brezilya bayrağında sarı renk yoğun olmasıda bu  renk kullanmalarında etkili olmuş olabilir..
Sıcak bir kahve bulunmaktadır resimde sarı renk sıcak bir renk olduğu için çok uyumlu olmuştur.Sarı renk ayrıca dikkat çekici bir renktir ve bu reklamda da etkisini göstermektedir.


Brezilya Kahvesi Reklamında OFF ve ON yazısı göze çarpmaktadır.Fincanın kulpu ON yazısı üzerine getirilerek her zaman uyanık tutar etkisi verilmeye çalışıldığı gözlenmektedir.

Sarı renk beyni uyararak konsantrasyonu artırabilme ve çok dikkat çeken bir renk olma özelliği ile de kahvenin uyarıcı olma özelliğini daha da artırmıştır.