Aşağıdaki Brezilya Kahvesi için
yapılmış bir basın reklamının analizini gerçekleştirdim..
Brezilya, dünyada en
fazla kahve üretimi yapan ülke durumunda. Brezilya bir yılda 17.000.000
Ton’dan fazla kahve üretimi yapmaktadır.
Arabica kahvesi dünya kahve
üretiminin %70'ini oluşturur. Ancak hastalıklara ve iklim koşullarına çok
dirençli olmadığından yetiştirilmesi daha zordur ve daha pahalıdır. En çok
bilinen çeşitleri brezilya’da yer almaktadır.
Türkiye’de
kahve ticareti İlk kez 1727 yılında Brezilya’dan ithal edilmeye başlanmıştır.
Brezilya’da kahve üretiminin yol
açtığı önemli bir değişiklik de, kahvenin lüks bir içecek olmaktan çıkıp,
herkesin kullanabileceği bir içecek haline gelmesidir.
Özel
mesajlar iletmek için, biçim ve renkten yararlanılmıştır.
Off
ve ON yazısı ile anlamlandırmada işaretlere iyi bir örnektir.
Psikolojik
olarak renkler duygularımızı ifadelendirmede önemli rol oynar.
Genel
olarak sarı rengi uyarının ve dikkatin
sembolüdür.
Sarı
söz konusu olduğunda seçilen ton oldukça önemlidir.
Sarı,rengin
pek çok farklı tonu vardır. Saf sarı bütün diğer tonlar arasındaki en neşeli ve güneşli
olanıdır.
Sarı,
az miktarlarda kullanıldığında parlaklık ve sıcaklık hissi verir.
Sarı,
pek çok dinde ilahi varlığı simgeleyen bir renktir.
Brezilya
Kahvesi Basın Reklamında Sarı renk gözleri aşırı derecede uyarır. Aynı zamanda
sarı renk metabolizmayı hızlandırır.Bu da Kahve içme isteği uyandırabilir.
Sarı
arkaplan kullanmışlar ve sarı arkaplan beyni uyararak konsantrasyonu
arttırabilir fakat gözler için zarar vericidir.
Bütün
renkler arasında en gözle görülen ve dikkat çeken renk sarı olduğu içinde sarı
tercih edilmiş olabilir..
Ayrıca
Brezilyada sarı renk çok fazla kullanılan bir renktir.Zaten renkler kültürden
kültürede farklılık gösterebilir.
Brezilya
bayrağında sarı renk yoğun olmasıda bu
renk kullanmalarında etkili olmuş olabilir..
Sıcak
bir kahve bulunmaktadır resimde sarı renk sıcak bir renk olduğu için çok uyumlu
olmuştur.Sarı renk ayrıca dikkat çekici bir renktir ve bu reklamda da etkisini
göstermektedir.
Brezilya Kahvesi Reklamında OFF
ve ON yazısı göze çarpmaktadır.Fincanın kulpu ON yazısı üzerine getirilerek her
zaman uyanık tutar etkisi verilmeye çalışıldığı gözlenmektedir.
Sarı renk beyni uyararak konsantrasyonu
artırabilme ve çok dikkat çeken bir renk olma özelliği ile de kahvenin uyarıcı
olma özelliğini daha da artırmıştır.